Nederlands

Wijzigingen op de energiemarkt

Je kon er niet naast afgelopen weken in het nieuws – er is van alles gaande op de energiemarkt. Er spelen 2 zaken:

  1. Prijzen bereiken recordhoogtes, met name door een dreigend tekort aan aardgas. Onze vergelijkingsmodules spelen dus meer dan ooit een belangrijke rol

  2. Het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België ondergaat gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt. Dat zal tijdens die maand de overnames vertragen

Als jullie partner beschouwen wij het als deel van onze missie om jullie door deze periode te navigeren zonder dat jullie het zelfs door hebben. Meer nog, gegeven de 2 punten hierboven is de toegevoegde waarde van de diensten die we samen aan jullie klanten bieden groter dan ooit.

First things first: je hoeft absoluut niets te ondernemen nu, en je team kan gewoon verder gebruik maken van Smooved zoals ze dat al sinds de start doen.

Punt 1: stijgende energieprijzen

Momenteel stijgen de energieprijzen dermate snel en zonder oponthoud dat meerdere energiemaatschappijen hun aanbod van de éne op de andere dag hebben aangepast.

Zo hebben sommige maatschappijen hun producten met vaste prijs zelfs geschrapt, omdat ze zich, onder de huidige omstandigheden, niet comfortabel voelen bij het geven van een vaste prijsgarantie gedurende één of meerdere jaren.

Rest assured: elk van jullie klanten krijgt van ons een advies op maat, opgesteld door energie-experten met jaren ervaring in de industrie. Heeft dit impact op jullie? Neen. Uiteraard kan je af en toe een vraag hierover krijgen van een klant, maar je kan hen makkelijk doorverwijzen naar onze energie-experts die hen bijstaan met advies.

Punt 2: MIG 6 - IT migratie op Belgische energiemarkt

In het kader van de opkomst van de digitale meters, ondergaat het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België gedurende gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt.

Complex uitgelegd: tussen de leveranciers en de distributienetbeheerders onderling zal er een algemene ‘bevriezing’ zijn van alle marktorders voor wijzigingen van energiecontracten en jammer genoeg ook voor het doorvoeren van verhuizingen.

In gewone mensentaal: alle overnames met als overnamedatum (verhuisdatum) in november, zullen pas ten vroegste vanaf 7 december centraal door de netbeheerders behandeld worden.

Heeft dit impact op jullie? Neen. Voor makelaars verandert er niets – ook niet tijdens de maand november. Je kan gewoon blijven voortdoen zoals je gewend bent, zonder enig probleem.

Alle orders die in deze ‘frozen period’ vallen, zullen wel worden ‘opgepot’ door de netbeheerder en pas vanaf 7 december verwerkt. Het is dus enkel de eindklant (overnemer en vertrekker) die hier iets van zal merken. Zo zullen contracten maximaal 1 maand later starten en zullen slotfacturen ook pas een maand later dan normaal opgesteld kunnen worden. Desalniettemin zullen de overnames met de juiste meterstanden allemaal verwerkt worden, zij het dan (jammer genoeg) met een maand vertraging.

Uiteraard zorgen wij ervoor dat we dit communiceren naar ieder van jullie klanten, zodat dit steeds voor alle verhuizers maximaal duidelijk is.

Waar kan ik extra uitleg vragen?

Stuur ons een mail, bel ons op +32 78 250 280 of chat met ons rechtstreeks.

Wijzigingen op de energiemarkt

Je kon er niet naast afgelopen weken in het nieuws – er is van alles gaande op de energiemarkt. Er spelen 2 zaken:

  1. Prijzen bereiken recordhoogtes, met name door een dreigend tekort aan aardgas. Onze vergelijkingsmodules spelen dus meer dan ooit een belangrijke rol

  2. Het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België ondergaat gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt. Dat zal tijdens die maand de overnames vertragen

Als jullie partner beschouwen wij het als deel van onze missie om jullie door deze periode te navigeren zonder dat jullie het zelfs door hebben. Meer nog, gegeven de 2 punten hierboven is de toegevoegde waarde van de diensten die we samen aan jullie klanten bieden groter dan ooit.

First things first: je hoeft absoluut niets te ondernemen nu, en je team kan gewoon verder gebruik maken van Smooved zoals ze dat al sinds de start doen.

Punt 1: stijgende energieprijzen

Momenteel stijgen de energieprijzen dermate snel en zonder oponthoud dat meerdere energiemaatschappijen hun aanbod van de éne op de andere dag hebben aangepast.

Zo hebben sommige maatschappijen hun producten met vaste prijs zelfs geschrapt, omdat ze zich, onder de huidige omstandigheden, niet comfortabel voelen bij het geven van een vaste prijsgarantie gedurende één of meerdere jaren.

Rest assured: elk van jullie klanten krijgt van ons een advies op maat, opgesteld door energie-experten met jaren ervaring in de industrie. Heeft dit impact op jullie? Neen. Uiteraard kan je af en toe een vraag hierover krijgen van een klant, maar je kan hen makkelijk doorverwijzen naar onze energie-experts die hen bijstaan met advies.

Punt 2: MIG 6 - IT migratie op Belgische energiemarkt

In het kader van de opkomst van de digitale meters, ondergaat het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België gedurende gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt.

Complex uitgelegd: tussen de leveranciers en de distributienetbeheerders onderling zal er een algemene ‘bevriezing’ zijn van alle marktorders voor wijzigingen van energiecontracten en jammer genoeg ook voor het doorvoeren van verhuizingen.

In gewone mensentaal: alle overnames met als overnamedatum (verhuisdatum) in november, zullen pas ten vroegste vanaf 7 december centraal door de netbeheerders behandeld worden.

Heeft dit impact op jullie? Neen. Voor makelaars verandert er niets – ook niet tijdens de maand november. Je kan gewoon blijven voortdoen zoals je gewend bent, zonder enig probleem.

Alle orders die in deze ‘frozen period’ vallen, zullen wel worden ‘opgepot’ door de netbeheerder en pas vanaf 7 december verwerkt. Het is dus enkel de eindklant (overnemer en vertrekker) die hier iets van zal merken. Zo zullen contracten maximaal 1 maand later starten en zullen slotfacturen ook pas een maand later dan normaal opgesteld kunnen worden. Desalniettemin zullen de overnames met de juiste meterstanden allemaal verwerkt worden, zij het dan (jammer genoeg) met een maand vertraging.

Uiteraard zorgen wij ervoor dat we dit communiceren naar ieder van jullie klanten, zodat dit steeds voor alle verhuizers maximaal duidelijk is.

Waar kan ik extra uitleg vragen?

Stuur ons een mail, bel ons op +32 78 250 280 of chat met ons rechtstreeks.

Wijzigingen op de energiemarkt

Je kon er niet naast afgelopen weken in het nieuws – er is van alles gaande op de energiemarkt. Er spelen 2 zaken:

  1. Prijzen bereiken recordhoogtes, met name door een dreigend tekort aan aardgas. Onze vergelijkingsmodules spelen dus meer dan ooit een belangrijke rol

  2. Het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België ondergaat gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt. Dat zal tijdens die maand de overnames vertragen

Als jullie partner beschouwen wij het als deel van onze missie om jullie door deze periode te navigeren zonder dat jullie het zelfs door hebben. Meer nog, gegeven de 2 punten hierboven is de toegevoegde waarde van de diensten die we samen aan jullie klanten bieden groter dan ooit.

First things first: je hoeft absoluut niets te ondernemen nu, en je team kan gewoon verder gebruik maken van Smooved zoals ze dat al sinds de start doen.

Punt 1: stijgende energieprijzen

Momenteel stijgen de energieprijzen dermate snel en zonder oponthoud dat meerdere energiemaatschappijen hun aanbod van de éne op de andere dag hebben aangepast.

Zo hebben sommige maatschappijen hun producten met vaste prijs zelfs geschrapt, omdat ze zich, onder de huidige omstandigheden, niet comfortabel voelen bij het geven van een vaste prijsgarantie gedurende één of meerdere jaren.

Rest assured: elk van jullie klanten krijgt van ons een advies op maat, opgesteld door energie-experten met jaren ervaring in de industrie. Heeft dit impact op jullie? Neen. Uiteraard kan je af en toe een vraag hierover krijgen van een klant, maar je kan hen makkelijk doorverwijzen naar onze energie-experts die hen bijstaan met advies.

Punt 2: MIG 6 - IT migratie op Belgische energiemarkt

In het kader van de opkomst van de digitale meters, ondergaat het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België gedurende gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt.

Complex uitgelegd: tussen de leveranciers en de distributienetbeheerders onderling zal er een algemene ‘bevriezing’ zijn van alle marktorders voor wijzigingen van energiecontracten en jammer genoeg ook voor het doorvoeren van verhuizingen.

In gewone mensentaal: alle overnames met als overnamedatum (verhuisdatum) in november, zullen pas ten vroegste vanaf 7 december centraal door de netbeheerders behandeld worden.

Heeft dit impact op jullie? Neen. Voor makelaars verandert er niets – ook niet tijdens de maand november. Je kan gewoon blijven voortdoen zoals je gewend bent, zonder enig probleem.

Alle orders die in deze ‘frozen period’ vallen, zullen wel worden ‘opgepot’ door de netbeheerder en pas vanaf 7 december verwerkt. Het is dus enkel de eindklant (overnemer en vertrekker) die hier iets van zal merken. Zo zullen contracten maximaal 1 maand later starten en zullen slotfacturen ook pas een maand later dan normaal opgesteld kunnen worden. Desalniettemin zullen de overnames met de juiste meterstanden allemaal verwerkt worden, zij het dan (jammer genoeg) met een maand vertraging.

Uiteraard zorgen wij ervoor dat we dit communiceren naar ieder van jullie klanten, zodat dit steeds voor alle verhuizers maximaal duidelijk is.

Waar kan ik extra uitleg vragen?

Stuur ons een mail, bel ons op +32 78 250 280 of chat met ons rechtstreeks.

Wijzigingen op de energiemarkt

Je kon er niet naast afgelopen weken in het nieuws – er is van alles gaande op de energiemarkt. Er spelen 2 zaken:

  1. Prijzen bereiken recordhoogtes, met name door een dreigend tekort aan aardgas. Onze vergelijkingsmodules spelen dus meer dan ooit een belangrijke rol

  2. Het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België ondergaat gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt. Dat zal tijdens die maand de overnames vertragen

Als jullie partner beschouwen wij het als deel van onze missie om jullie door deze periode te navigeren zonder dat jullie het zelfs door hebben. Meer nog, gegeven de 2 punten hierboven is de toegevoegde waarde van de diensten die we samen aan jullie klanten bieden groter dan ooit.

First things first: je hoeft absoluut niets te ondernemen nu, en je team kan gewoon verder gebruik maken van Smooved zoals ze dat al sinds de start doen.

Punt 1: stijgende energieprijzen

Momenteel stijgen de energieprijzen dermate snel en zonder oponthoud dat meerdere energiemaatschappijen hun aanbod van de éne op de andere dag hebben aangepast.

Zo hebben sommige maatschappijen hun producten met vaste prijs zelfs geschrapt, omdat ze zich, onder de huidige omstandigheden, niet comfortabel voelen bij het geven van een vaste prijsgarantie gedurende één of meerdere jaren.

Rest assured: elk van jullie klanten krijgt van ons een advies op maat, opgesteld door energie-experten met jaren ervaring in de industrie. Heeft dit impact op jullie? Neen. Uiteraard kan je af en toe een vraag hierover krijgen van een klant, maar je kan hen makkelijk doorverwijzen naar onze energie-experts die hen bijstaan met advies.

Punt 2: MIG 6 - IT migratie op Belgische energiemarkt

In het kader van de opkomst van de digitale meters, ondergaat het IT-systeem voor de uitwisseling van info tussen energieleveranciers en distributienetbeheerders in België gedurende gans de maand november een diepgaande update die al jaren voorbereid wordt.

Complex uitgelegd: tussen de leveranciers en de distributienetbeheerders onderling zal er een algemene ‘bevriezing’ zijn van alle marktorders voor wijzigingen van energiecontracten en jammer genoeg ook voor het doorvoeren van verhuizingen.

In gewone mensentaal: alle overnames met als overnamedatum (verhuisdatum) in november, zullen pas ten vroegste vanaf 7 december centraal door de netbeheerders behandeld worden.

Heeft dit impact op jullie? Neen. Voor makelaars verandert er niets – ook niet tijdens de maand november. Je kan gewoon blijven voortdoen zoals je gewend bent, zonder enig probleem.

Alle orders die in deze ‘frozen period’ vallen, zullen wel worden ‘opgepot’ door de netbeheerder en pas vanaf 7 december verwerkt. Het is dus enkel de eindklant (overnemer en vertrekker) die hier iets van zal merken. Zo zullen contracten maximaal 1 maand later starten en zullen slotfacturen ook pas een maand later dan normaal opgesteld kunnen worden. Desalniettemin zullen de overnames met de juiste meterstanden allemaal verwerkt worden, zij het dan (jammer genoeg) met een maand vertraging.

Uiteraard zorgen wij ervoor dat we dit communiceren naar ieder van jullie klanten, zodat dit steeds voor alle verhuizers maximaal duidelijk is.

Waar kan ik extra uitleg vragen?

Stuur ons een mail, bel ons op +32 78 250 280 of chat met ons rechtstreeks.

© 2019-2024 Smooved bv, alle rechten voorbehouden • Algemene voorwaarden • Privacy

© 2019-2024 Smooved bv, alle rechten voorbehouden • Algemene voorwaarden • Privacy

© 2019-2024 Smooved bv, alle rechten voorbehouden • Algemene voorwaarden • Privacy